/
0 Comments


Petang ni exam MOM..huhu, doakan yer..tadi tengah study kat library ntah camner leh teringat satu kenangan manis masa zaman muda2 dulu..hehe, sekitar darjah 1..ha, tau ke? apa kaitan lak dengan belalng kunyit lak kan..gini..masa drjh 1 dulu biasa la budak2, suka tgkp binatang2/serangga2 yg menarik pastu bela (konon2nya bela sebab simpan dalam balang, pastu mati..)..so saya ni mmg dengan sorg lagi kwn karib yg dok dekat je ngan umah, Hafzan..skrg xsure samada dah hbs study kat unimas or masih di sana lagi. masa tu kami ni mmg menjadikan cari belalang kunyit tu sbg hobi..biasanya masuk kelas g sekolah 1pm, tapi kitorg kul 11.30am dah nak g skolah, sebb boleh lepak2 kat skolah dulu, tgkp belalng kunyit..nape ek minat nak tgkp belalang ni..? sebb agaknya bentuknya kan cantik n unik, rasa geram je tgk..pastu lak mungkin sikit sebanyak pengaruh crite Suria Baja Hitam (Mask Rider/kamen rider), kan spesis belalang tu, so tu yg agak terpengaruh kot..pernah gak tgkp belalang tu, dengar2 org kata belalang ni boleh dimakan, kitorg pun bakar la belalang tu hidup2..huhu, kejamnyerr...pastu dah agak kemerah2n binatang tu kitorg kerjakan,. then tertanya, siapa yg nak makan ni?? aku xnak!!! ee..ciannn+geli+x selera..haha, last2 buang jer..sian michael (nama belalang tu..)..


You may also like

Petang ni exam MOM..huhu, doakan yer..tadi tengah study kat library ntah camner leh teringat satu ...